Verschillende trainersopleidingen gaan van start. Leer nog meer vaardigheden!

Aandacht voor jouw trainers en coaches
In 3 stappen naar betere en tevredenere trainers op jouw club:

• Online training
  • Opleiding
  • Begeleiding

Trainersbegeleiding op de club
Training geven en het coachen van een team is leuk én een hele uitdaging. Van rondrennende jonge kinderen tot ongemotiveerde, niet altijd goed luisterende oudere kinderen. Meidenvenijn, grote emoties of grote monden, gedoe in het team, het kan allemaal voorkomen met een groep kinderen. Dat is een hele kunst, dat begeleiden van jonge sporters. Inspiratie en hulp daarbij kan soms heel handig zijn.

In een online scholing gaan we daarmee aan de slag. De cursus geeft je nuttige theorie, nieuwe inzichten en vooral veel praktische tips en opdrachten. Zo kun je alles direct in de praktijk brengen en snel resultaten zien. Dit kan allemaal vanuit huis en wanneer jij er zelf tijd voor hebt. Makkelijk toch! Wil je er toch nog wat meer over lezen, dan kun je hier klikken voor een filmpje en het online magazine.

Het NHV heeft nog een aantal plekken om deze cursus GRATIS aan te bieden voor al je ouders, trainer/coaches en/of vrijwilligers binnen jouw vereniging!

Praktijkbegeleider
Hebben jullie een praktijkbegeleider binnen de club? In een handbalvereniging draagt de praktijkbegeleider bij aan de ontwikkeling en het behoud van het sportkader. In de rol van praktijkbegeleider deel je je passie, kennis en ervaringen met scheidsrechters en trainers-coaches van verschillende niveaus.

De praktijkbegeleider onderhoudt contact met de opleiders van de opleidingen en begeleidt de cursist tijdens zijn/haar praktijk ervaringen op de vereniging. De opleidingen tot praktijkbegeleider starten begin november. Voor data en locatie kijk dan hier

Opleiding Handbaltrainer 2
Het NHV zit midden in de organisatie en planning van de HT-2 modules, maar er staan al diverse modules open op verschillende locaties. Natuurlijk gaan ze er voor zorgen dat er nog meer aan komen en verspreid over het land!

Heb je binnen jouw vereniging gegadigden voor een module, stuur dan een e-mail naar het onderstaande e-mail adres. Dan gaan we samen kijken of we het op de vereniging kunnen organiseren.

Mocht je vragen hebben over één van bovenstaande opleidingen/cursussen, mail naar opleidingen@handbal.nl.

Kijk ook eens op www.trainersbegeleiding.nl