Update Coronavirus

Bron: NHV 15 feb’22

Op dinsdagavond 15 februari heeft er een nieuwe persconferentie met betrekking tot het Coronavirus plaats gevonden. Het kabinet heeft bekend gemaakt dat de samenleving stapsgewijs weer open gaat. Voor de handbalsport heeft dit effect op het ontvangen van publiek bij competitiewedstrijden en toernooien. Daarnaast zal vanaf 25 februari het Coronatoegangsbewijs niet meer verplicht zijn.

Stapsgewijs versoepelen

Vanaf vrijdag 18 februari mogen locaties weer open tot 01.00 uur. Het Coronatoegangsbewijs is wel nog verplicht voor de binnensportaccommodaties. Op locaties voor maximaal vijfhonderd personen vervalt de vaste zitplaats en de mondkapjesplicht. Bij locaties met meer dan vijfhonderd bezoekers is een vaste zitplaats en mondkapje wel verplicht.

Op vrijdag 25 februari zal een volgende stap volgen. Vanaf deze datum verdwijnt het Coronatoegangsbewijs, de mondkapjesplicht en de verplichte 1,5 meter afstand. Ook de sluitingstijden komen te vervallen: locaties mogen de reguliere sluitingstijden hanteren. Op locaties binnen waar meer dan vijfhonderd mensen bij elkaar komen en bezoekers geen vaste zitplaats hebben, moet iedereen een negatieve testuitslag laten zien.

Wedstrijden afgelasten i.v.m. Corona

Ondanks de versoepelingen kan het voorkomen dat een team onvoldoende spelers beschikbaar heeft i.v.m. Coronabesmettingen of quarantaine verplichtingen. Het blijft mogelijk om in onderling overleg wedstrijden te verplaatsen. Wanneer beide verenigingen (nog) geen nieuwe datum kunnen vinden, kan men de wedstrijd afgelasten. De hele procedure is hier terug te vinden. Let op: Voor wedstrijden in de breedtesport en wedstrijdsport is er een verschillende procedure van kracht.

Handige informatie m.b.t. Corona

Klik hier voor de veel gestelde vragen over Corona en competitie.
Klik hier voor het landelijk protocol verantwoord sporten.
Klik hier voor de FAQ van NOC*NSF.