TeamNL Handbaldames winnen beide oefenwedstrijden van Slovenië

Op vrijdag 19 en zondag 21 maart speelden de Oranje dames twee oefenwedstrijden tegen Slovenië. Beide wedstrijden wisten ze te winnen. Vrijdag werd Slovenië overtuigend met 35 tegen 27 aan de kant gezet. Zondag had Oranje aanzienlijk meer moeite. 45 minuten lang keek Oranje aan tegen een nipte achterstand maar wist deze het laatste kwartier om te buigen in een 30 – 28 voorsprong.

De nationale selectie bereid zich voor op de Oplymische spelen in Tokio. De Nederlandse Dames streden dit weekend in een lege Maaspoort in Den Bosch niet alleen voor de overwinning maar veel meer nog om een plek in de selectie. De voorlopige selectie bestaat nu nog uit 36 dames maar er mogen er maar 14 mee naar Tokio. De wedstrijdspanning was groot want een aantal zijn hun plek nog niet zeker. Elke speelminuut en elk balcontact is belangrijk om de bondscoach te overtuigen. In april komt de voorlopige selectie weer bij elkaar voor een oefenreeks in en tegen Kroatië. Het exacte speelschema is nog niet bekend gemaakt.

De Oplympische spelen worden gehouden van vrijdag 23 juli t/m zondag 8 augustus. De Nederlandse dames zijn als regerend wereldkampioen automatisch geplaatst.