Swift Helmond D1 – HVW D1

Zaterdagavond 30 januari 2016 stond Swift Helmond op het programma. Het thuisduel verloren we met twee doelpunten verschil, dus we hadden nu iets recht te zetten. Vol goede moed gingen we richting Helmond. De start van de wedstrijd ging uitstekend. De verdediging stond als een huis en aanvallend vlogen de eerste paar ballen al snel achter de keepster van Swift. Zo stonden we na een paar minuten met 4-1 voor. Swift kwam vervolgens wel wat terug, waardoor we met een stand van 6-8 de rust in gingen. Zo leek er niks aan de hand, maar helaas kregen we veel tijdstraffen waardoor de verdediging nog harder moest werken. Aanvallend lieten we het daardoor liggen en kwamen we in de tweede helft veel te weinig tot scoren. Uiteindelijk verloren we de wedstrijd met 16-12 en konden we helaas de punten niet mee naar huis nemen.

Aankomende donderdagavond staat de achtste finale van de beker op het programma tegen De Sprint in Deurne.