Spannende ontknoping DS1 tegen Helios

Vandaag stonden de dames van Helios voor ons op het programma. In de uitwedstrijd hadden wij ze laten zien dat ze ons zeker niet moesten onderschatten. Ook vandaag stonden we

weer op scherp om te winnen. Al tijdens de voorbereiding was iedereen fel en gebrand om de punten in Wanroij te houden. Maar Helios had na het verlies van de vorige keer natuurlijk ook iets goed te maken. Dit was gedurende de gehele wedstrijd goed te merken. We gingen steeds gelijk op. In de verdediging hadden we in de eerste helft wat moeite met de cirkel. Gelukkig stonden we in de aanval sterk, ondanks dat Helen werd uitgedekt. Hierdoor ontstond er voor de andere speelsters veel ruimte waar we verschillende keren goed gebruik van hebben gemaakt. Na een ruststand van 9-9 begonnen we de tweede helft met een nog sterkere verdediging. We hebben samengewerkt als een team, waardoor Helios nog maar vijf keer tot scoren kwam. Tot de laatste minuten bleef het spannend. Met nog anderhalve minuut te spelen stonden we voor met 15-14. We speelden het slim uit en in de laatste seconden konden we er hierdoor nog een eindstand van 16-14 van maken!

Volgend weekend spelen we uit tegen Bergeijk. Zij staan één plaats onder ons, dus dit beloofd ook een spannende wedstrijd te worden!

Groetjes de Dames 1.