Rode kaart, zorgt voor een spannende laatste 30 seconden wedstrijd Aristos – Bouwcenter Centen HVW.

BEST – Afgelopen zondag speelde HVW heren 1, een fantastische handbalwedstrijd tegen Aristos. HVW begon deze keer niet in het vertrouwde geel en zwart, maar in een opvallend blauw uit tenue. Dat was voor Tim van de Broek nog even wennen in het begin van de wedstrijd. Hij was duidelijk nog niet gewend aan de andere outfit, wat resulteerde in balverlies.

Na een matige start, waarbij HVW op een achterstand van 6-3 kwam, was het tijd voor actie. Gelukkig kwamen de wisselspelers Koen Robben en Rick Relou in het veld en wat een impact hadden zij! Het gat werd gedicht en HVW kwam op voorsprong. Voordeel was dat alle 7 meters werden gescoord door HVW. Helaas had keeper Job Alberts geen kijk op de schoten van de hoeken van Aristos.

Toch werd de voorsprong van HVW behouden. Een spannende eindfase waarin Robert Jans in de laatste 30 seconden met een stand van 26 – 27 een snelle uitgooi verzorgde op Thom Smits, die door een geweldige afronding de stand naar 26 – 28 bracht. Aristos overrompelde HVW door een snelle tegenaanval waarop Maarten Rongen de aanval stopte. Na twijfel van de scheidsrechter, werd alsnog de rode kaart getoond en kon Maarten de laatste seconden volgen vanaf de zijkant. De gehele situatie zorgde er ook voor dat de tijd op de klok doorliep en na een mooie aanval van Aristos was de eindstand 27 – 28.

Na afloop werd er natuurlijk uitbundig feest gevierd in de kantine en werden de heren uitgenodigd voor een lunch in het plaatselijke restaurant.