Reünie handbalvereniging UVG

Toen in 1972 sporthal het Hoogkoor werd geopend werd in Boxmeer ook handbalvereniging UVG (“Uit Vriendschap Geboren”) opgericht.

Vanaf de oprichting groeide de vereniging gestaag onder de bezielende leiding van voorzitter Grad van Boekholt. UVG leverde ook het eerste team dat kampioen werd in de nieuwe sporthal.

In de jaren daarna ontwikkelde de club zich tot stabiele vereniging met teams die op allerlei niveaus speelden. Handballers uit de regio trokken naar Boxmeer en wisten van UVG een vereniging te maken die met de heren acteerde in de landelijke derde divisie.

Een van de hoogtepunten van de vereniging was ongetwijfeld de organisatie van enkele wedstrijden van het WK in 1983. Een ander hoogtepunt was het jaarlijks terugkerende Pinkstertoernooi, waar steeds teams uit België, Duitsland, Denemarken en Zwitserland aan deelnamen. Velen verbleven dan op een speciale tijdelijke camping op het terrein van Olympia.

Na de oprichting van handbalverenigingen in Wanroij en Mill nam de belangstelling voor de vereniging geleidelijk af. In 1996 speelden enkele jeugdteams als laatsten onder de vlag van UVG.

UVG deed zijn naam overigens eer aan: er werden vriendschappen voor het leven geboren. Vele ex-UVG-ers hebben na al die jaren nog onderling contact en enkelen van hen organiseren op dit moment een reünie, die zal plaatsvinden op zaterdag 18 augustus van dit jaar.

Ex UVG-ers wordt gevraagd zich via uvgboxmeer@gmail.com  te melden om meer info te ontvangen.