Peter van der Vloet nieuwe trainer heren 1

De 56-jarige trainer uit Geffen begon zijn handbalcarrière op 13 jarige leeftijd bij KPJ Oss en stapte een aantal jaren later over naar Olympia Oss. Op z’n 27e besloot hij z’n trainersdiploma te gaan halen. De voor deze opleiding noodzakelijke stage deed hij bij DOS’80 in Heesch. Daar had hij het zo goed naar z’n zin dat hij er bleef en nog vele seizoenen in het eerste speelde. De wedstrijden tegen HVW kan hij zich nog goed herinneren.

Op z’n 33e stopte hij zelf met handballen om zich volledig te focussen op zijn trainerschap. Met clubs als DOS’80, Elshout, HABO, Tachos en de Flyers bouwt hij een goede staat van dienst op. Hij bracht meerdere dames- en herenselecties naar een hoger niveau en liep niet weg als het een keer tegen zat.

Hoewel het afgelopen seizoen door corona onvoltooid is geëindigd en het eerste herenteam van HVW nog in onduidelijkheid leeft over de zo felbegeerde en bevochten promotie naar de hoofdklasse was het voor trainer Ton Wolfs na 5 seizoenen mooi geweest. Zodra de corona beperkingen worden opgeheven zal het afgelopen seizoen op een passende manier worden afgesloten.

Peter is getrouwd met Ineke die graag handbal kijkt en heeft een dochter Tessa. In het dagelijks leveren is hij werkzaam bij Vos Logistics in Oss. Naast handbal speelt Peter ook golf en wandelt hij graag.

Hij omschrijft zichzelf als op zijn tijd een strenge trainer. Hij vindt discipline belangrijk. “Ik sta tussen de groep in, maar ik durf wel beslissingen te nemen. Ik houd de touwtjes graag in handen en hou van een goede organisatie rondom trainingen en wedstrijden. Vanwege corona is het nog onduidelijk wanneer ik kan beginnen maar ik heb er zin in om met dit team van start te gaan en verder te bouwen op het fundament dat in de afgelopen 5 jaar door de club, het team en Ton is gelegd.”

Peter zoekt voor hem en de heren nog een assistent (v/m). Wie interesse heeft om tijdens de wedstrijden naast Peter op de bank te zitten en de heren te ondersteunen mag zich melden bij de heren 1 of Gerold.