Oefenwedstrijd HVW DB1 – MHV DB1

Een dag nadat de versoepelingen weer jeugdwedstrijden met andere verenigingen toelieten speelden onze DB1 een oefenwedstrijd tegen MHV DB1. Onze DB1 spelen aankomend seizoen in de jeugdivisie. Gerold wilde met deze oefenwedstrijd kijken waar zijn team momenteel staat. 70% van het oude MHV DB1 sluit komend seizoen aan bij hun DS2 die uitkomen in de hoofdklasse. De andere 30% sluit aan bij de DB2 die komen seizoen DB1 worden.

Voor het eerst zat ook Frank van der Velden op de bank als nieuwe assistent van Gerold. Keepster Maud kon er vandaag niet bij zijn. Haar plaats in het doel werd ingenomen door Fleur. Jenna was nog steeds geblesseerd. Verder waren de DB1 compleet. DB2 speelsters Fleur vD. en Maureen maakte het Wanroijse gezelschap compleet.

De opening was voor MHV die met hoger tempo en doortastender speelden. Pas na 10 minuten wisten onze DB1 het doel te vinden. Met name de offensieve Millse dekking bracht onze dames aan het twijfelen waardoor het tempo in onze aanval te vaak stil viel. Na wat tactische omzettingen en gerichte coaching wist HVW zich enigszins te herpakken. In de rust werden de plannen nog eens doorgesproken. Er moest uit een ander vaatje worden getapt om de wedstrijd te kunnen keren. In de tweede helft ging het verder zoals de eerste was geeindigd. HVW bleef moeite houden met het eigen aanvalsspel waar MHV in een 3-2-1 verdediging op de punt vaker de bal wist te onderscheppen en een aantal splijtende breakouts liepen. HVW wist wel vaker de cirkel(s) te vinden. Jammergenoeg lukt dat ook MHV waarbij onze verdediging helaas moest toekijken.

De ruime overwinning van MHV was een juiste weergave van de krachtsverhoudingen. Genoeg stof tot nadenken. De competitie is nog 4 maanden verwijderd. Aanstaande zaterdag spelen de DB1 in Best tegen Aristos DB1. Deze dames spelen komend seizoen in de 3e klasse in de poule van onze DB2. Op papier dus een wedstrijd om de tegenstander het eigen spel op te leggen.