Niobe stelt kampioenschap uit

De HS1 van Handbalvereniging Niobe uit Asten stellen hun kampioenschap nog even uit. Zondag 6 maart moest in Wanroij gewonnen worden van nummer 5, Bouwcenter Centen HVW HS2.

Na vijftien gewonnen wedstrijden op rij was de verwachting dat ook de zestiende wel zou worden gewonnen. Eerder dit seizoen werd het thuis in Asten nog 26-17 voor Niobe.

In Wanroij wilde HVW HS2 zich echter niet zomaar gewonnen geven en ging het redelijk gelijk op. Met tussenstanden als 8-8, 12-9 (de ruststand) en 14-14 kon het alle kanten op. Uiteindelijk moest Niobetoch zijn meerdere erkennen in Bouwcenter Centen HVW HS2 en werd met 25-22 verloren.

Het kampioenschap word nu derhalve een week uitgesteld.

Op zondag 13 maart speelt Niobe heren 1 om 13.15 uur in sporthal De Schop tegen nummer laatst Saturnus. Met steun van het thuispubliek is de verwachting dat Niobe dan toch echt kampioen wordt.