Mannen en vrouwen van HVW geven goed resultaat een vervolg

Emy van der WielenHEESCH – De handbalsters van HVW zijn goed begonnen aan een cyclus van drie wedstrijden tegen directe concurrenten in de strijd tegen degradatie. De Wanroijse eersteklasser, die vorige week pas voor het eerst dit seizoen een wedstrijd won, versloeg zaterdag in Heesch DOS’80 met 21-17. Het team van coach Frank van den Broek klom daardoor naar de negende plek op de ranglijst.

HVW stond in de rust met 9-6 voor. Halverwege de tweede helft had HVW het duel met een voorsprong van 17-10 volledig onder controle. DOS gaf zich echter niet gewonnen, verkleinde het gat nog tot twee punten (15-17). De Wanroijse vrouwen waren echter net op tijd weer bij de les.

De mannen van HVW speelde dit weekeinde ook tegen DOS’80. Het team pakte zondag in Wanroij, een week na de zege op koploper Bedo, een punt tegen de nummer twee: 19-19.