Kwart finale beker: Achilles HS1 – HVW HS1

Er is geloot voor de kwartfinales in de bekercompetitie. Onze heren spelen uit in Veldhoven tegen de heren 1 van Achilles ’95.

De thuisspelende vereniging kiest voor 18 februari een speeldatum tussen 4 en 22 maart. Bekerwedstrijden worden gespeeld op een doordeweekse avond tussen 19:00 en 21:15 uur (aanvangstijd).

Mochten onze heren de halve finale bereiken dan wordt deze gespeeld tussen 15 en 26 april waarna mogelijk de finale kan worden bereikt. Extra bijzonder is dat dit jaar alle Brabantse bekerfinales op 19 mei worden gespeeld in Wanroij.

De volledige loting heren senioren:

1Groene Ster HS1Internos HS1
2Apollo (S) HS2Tremeg HS1
3Achilles ’95 HS1HVWHS1
4Bedo HS1Oranje Wit HS1

Indien een bekerwedstrijd na het verstrijken van de officiële speeltijd gelijk is geëindigd, wordt een beslissing als volgt verkregen:
a. 2x 5 minuten verlenging met 1 minuut pauze; is er dan nog geen beslissing verkregen, dan volgt na een pauze van 5 minuten:
b. opnieuw een verlenging van 2 x 5 minuten met 1 minuut pauze; heeft ook deze verlenging geen beslissing gebracht, dan:
c. wijst elke partij 5 speelgerechtigde spelers aan, die om en om met de tegenstander een 7-meterworp nemen. Het team bepaalt zelf de volgorde van het nemen van de worpen:
d. Indien er dan nog geen beslissing is gevallen worden er om en om, een 7-meterworp genomen totdat een beslissing is verkregen.

Voor het nemen van de 7-meterworpen komen niet in aanmerking tijdelijk of gediskwalificeerde spelers, indien zij bij het einde van de wedstrijd nog uitgesloten waren. De scheidsrechters bepalen op welk doel de worpen genomen worden. Door middel van loting wordt bepaald, welk team begint.