Koninklijke onderscheiding Peter Aben

Oud voorzitter Peter Aben is zaterdag benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau. Hij kreeg zijn lintje o.a. voor zijn jarenlange inzet voor onze vereniging waarvan hij een van de oprichters was.

Hij heeft sinds 1981 tot 2006 het verenigingsleven en de handbalsport in Wanroij en omgeving mede vorm en inhoud gegeven. Daarbij heeft hij anderen gestimuleerd, gemotiveerd en geïnspireerd hetzelfde te doen. zo is hij meer dan 32 jaar bondscheidsechter, trainer en coach geweest.

Daarnaast is hij mede oprichter geweest van stichting VoHaCo. Deze stichting met als belang de samenwerking tussen  voetbal en handbal te bevorderen is nog steeds actief met het tafelvoetbaltoernooi tijdens de kerstvakantie, de dorpsquiz en Waanzinnig Wanroij.

Voor het WAC was Peet vooral de man van handen uit de mouwen, niet zeuren maar doen. Hoewel hij het belang daarvan zeker wel inzag hield Peter niet van teveel en te lang vergaderen maar was liever actief bezig. Tijdens Koninginnedag, grotere festiviteiten die vroeger georganiseerd werden, tijdens het Wanroij’s gedoe etc. zag je Peter met hekken sjouwen, jureren, alles klaarzetten en naderhand weer opruimen. M.a.w. Peter was een doener maar wist op z’n tijd ook na te denken.

Trots en verheugd feliciteren we namens HVW Peter en zijn familie met deze benoeming.