Kaarten Nederland – Oostenrijk zijn binnen

Afgelopen vrijdag 1 april om 12 uur ging de kaartverkoop voor de EK kwalificatiewedstrijd Nederland – Oostenrijk van start. Sinds de goede resultaten en mediabelangstelling van het afgelopen WK en het Olympisch kwalificatie toernooi zijn de Nederlandse handbal dames ‘hot’.

De vorige thuiswedstrijd tegen Spanje in Almere was in 25 uur uitverkocht. Jullie hebben je de afgelopen weken bij de voorinschrijving massaal opgegeven. Vandaar ook dat we op 1 april met een heel team aan de slag zijn gegaan om de benodigde toegangskaarten veilig te stellen.

Al om kwart over twaalf was de website van ticket service EventsIT overbelast en kwam niemand er meer door. Via Twitter maakte het NHV kenbaar dat er telefonisch kon worden besteld echter waren ook daar de lijnen snel overbelast.

Om 14:15 hadden we na heel veel pogingen eindelijk iemand van EventsIT aan de lijn. Het antwoord op de vraag of er 96 toegangsbewijzen beschikbaar waren liet even op zich wachten. Gelukkig kwam na een kwartier het verlossende antwoord. De kaarten waren toegewezen.

Op datzelfde moment twitterde het NHV dat alle 2.600 kaarten binnen 2,5 uur waren uitverkocht. Het NHV gaf later die dag aan dat het ze spijt en dat ze volgende keer op zoek gaan naar een accommodatie met grotere publiekscapaciteit.

Op woensdag 1 juni speelt Oranje eerst nog uit tegen Bulgarije om 18.00 uur. Vervolgens sluit het Nederlands Damesteam de EK-kwalificatie op zaterdag 4 juni om 16.00 uur in de Maaspoort in Den Bosch af tegen Oostenrijk. De ploeg van bondscoach Henk Groener gaat met zes punten uit vier wedstrijden aan de leiding en heeft een riante uitgangspositie om zich als groepswinnaar te plaatsen voor het EK.

De Nederlandse Handbaldames kunnen hun populariteit verder uitbouwen door goede resultaten en mooi spel tijdens de Olympische Spelen in Rio augustus 2016 en de Europese Kampioenschappen van 4 tot en met 18 december 2016 in Zweden.