HVW plukt vruchten van goede vorm

De Gelderlander:

De handbalsters van HVW zijn aan een uitmuntende de serie bezig. De Wanroijse eersteklasser versloeg zaterdagavond in Boekel nummer twee Habo met 21-20. Het was voor de ploeg van coach Gerold van den Hoogen de vijfde zege op rij.

De defensie van HVW schakelde de sterke cirkelloper én een van de topschutters van het team succesvol uit. Daarnaast waren de Wanroijse handbalsters prima op dreef. Na een 13-10 ruststand liep HVW in de tweede helft uit naar een 18-13 voorsprong. Aan het einde vocht de thuisploeg zich nog terug.

HVW klimt na de twee nederlagen aan het begin van het seizoen langzaam richting de top van de ranglijst.

HABO’95 website: HABO met lege handen tegen HVW
Na het verlies van vorige week in de topper tegen Helios is het zaak voor Habo om zo snel mogelijk weer in de juiste spirit te komen en de draad weer op te pakken. Vandaag komt HVW uit Wanroij op bezoek in de Burgt, een tegenstander die op papier wel te doen moet zijn, maar bij wie de wil om te winnen altijd aanwezig is. In de huidige competitie kende HVW een matige start met twee verliespartijen, maar gaandeweg kwamen ze goed op stoom. De laatste vier wedstrijden werden allemaal gewonnen en dat had voor Habo een waarschuwing moeten zijn.
De wedstrijd begon voor Habo heel slordig. Slechte passing, onnodig balverlies en onbegrepen ballen duiden er op dat Habo niet echt in goede doen was. De eerste doelpunten kwamen op naam van HVW en het duurde best een tijd voordat Habo langszij kwam op 2-2. Met name door een felle dekking kon HVW toch weer het initiatief naar zich toe trekken. Via 3-6 werd het 5-8, waarna Habo even terugkwam tot 7-8. HVW wist feilloos het spel van Habo te ontregelen, waarop Habo toch het antwoord schuldig moest blijven. HVW breidde intussen de voorsprong uit naar 7-12 en met de rust stond er 10-13 op het bord.

Alle goede voornemens uit de rust bleken in het veld toch moeilijk te realiseren. Het leek wel of Habo meer tegen zichzelf vocht dan tegen de tegenstander. Via 10-15 en13-15 werd het op een gegeven moment zelfs 13-18. Met nog 15 minuten te spelen leek de wedstrijd beslist, maar Habo probeerde uit alle macht het tij te keren en begon aan een gestage inhaalrace. Met enkele fraaie doelpunten van Inge van Lankveld en Irene Hanenberg werd het 17-19 en even later kon Linda Prijs de gelijkmaker aantekenen op 19-19. Met nog een minuut of drie te spelen leek het er zelfs op dat Habo alsnog de winst zou kunnen binnenhalen, maar slordigheden in de dekking deden Habo de das om. HVW kon uitlopen naar 19-21 en daarmee was de wedstrijd gelopen. Het laatste doelpunt van HABO mocht niet meer baten: eindstand 20-21. Een terechte overwinning voor de dames van HVW, die vandaag de sterkste wil hadden on te winnen.
De les voor Habo van deze wedstrijd moet zijn dat er in deze competitie geen enkele tegenstander onderschat mag worden, ook niet als er volgende week in het verre Zeeland de wedstrijd tegen EMM op de rol staat, een even lastige tegenstander als HVW.