HVW HS1 pakt eerste punten tegen matig Hercules’81

Na het verlies vorige week in de eerste competitiewedstrijd was het gisteravond de eerste thuiswedstrijd tegen Hercules’81 uit het Limburgse Reuver.

Coach Peter van der Vloet was gebrand om te winnen en had z’n mannen op scherp gezet. HVW begon redelijk goed aan de wedstrijd en had na 5 minuten spelen een 5-2 voorsprong. Hercules wist zich te herpakken en met in korte tijd een serie splijtende break-outs de achterstand om te buigen in naar een 6-10 voorsprong. HVW stelde nog voor rust orde op zaken. Na rust stond de Wanroijse dekking beter en liep de Reuverse break-out machine vast. Na onnodig praten tegen de scheidsrechter deed Hercules zich met een aantal tijdstraffen de das om. HVW wist de wedstrijd te controleren en kwam niet meer in gevaar. De 28-24 einstand betekend voorlopig dat HVW zich nestelt in het linker rijtje van de hoofdklasse.

Aanstaande donderdagavond spelen de HVW mannen in Someren de eerste ronde in de landelijke bekercompetitie. Zaterdag wacht een pittige uitwedstrijd tegen BEVO HS3.