HVW heren doen verrassend goede zaken

Zaterdagavond stond de uitwedstrijd tegen Jupiter Eersel op het programma. Deze ploeg bivakkeert in de onderste regionen van de 1e klasse maar juist daarom was coach Ton Wolfs beducht. Onderin vechten ze tegen degradatie en niemand wil er uit dus zal er worden gevochten tot het bittere einde.

De laatste 2 wedstrijden hadden de HVW mannen het erg lastig en ze hoopten dat het deze keer wat makkelijker zou gaan. Helaas wilde Jupiter niet mee werken. Door af en toe knullig balverlies scoorde Jupiter er op los, wat resulteerde in een 13-10 achterstand met rust.

De 2e helft besloten HVW met 2 cirkels te spelen om de offensieve dekking van Jupiter wat meer terug te dringen en dit werkte. Langzaam kwamen ze terug in de wedstrijd en uiteindelijk won HVW met 24-26

Toen later op de avond doorkwam dat directe concurrent Bedo wederom 2 punten had laten liggen was de stemming in Wanroij opperbest. Met 5 punten voorsprong en nog 4 wedstrijden voor de boeg hebben de Wanroijse heren een hele mooie uitgangspositie voor het kampioenschap.

Op zaterdagavond 7 maart speelt ’t eerste om 20:20 thuis tegen Internos met wie ze nog een appeltje te schillen hebben. Als ze deze wedstrijd winnen en Bedo zou weer verliezen dan zijn ze die avond al kampioen. Ze rekenen dus op volle tribunes en misschien wel een feestje naderhand in de kantine.