Het prinsesje van dames 2

Anneke Boon, An, Anus, Boon, dochter van de dokter, ofwel HET prinsesje van dames 2. Wat zullen we eens over dur schrijven. Als we zouden willen kunnen we er de hele krant mee vullen. Maar goed, laten we dat de lezer maar besparen.

Al weken voor het uitkomen van het prinsenpaar was het onrustig bij de dames van HVW. Er werd flink gespeculeerd. Zou dames 1 een prinses rijker zijn (Linda Aben)? Ons eigen tem de dames 2? Of zou er achter onze coach Frank van der Velden een echte prins schuilen? De avond van het uitkomen speelde dames 1 nog een wedstrijd. Linda was zo zenuwachtig dat de wedstrijd bijna werd verloren. Uiteindelijk bleek Anneke onderdeel te zijn van het prinsenpaar. Frank trok meteen wit weg terwijl hij nog op het podium stond. Hoe moest dat nou morgen met de wedstrijd?! En de rest van het seizoen met Anneke als halve kracht….

Inmiddels beginnen we eraan te wennen dat er een prinses in ons midden is. Tijdens de trainingen komt de carnaval langzaam op gang. Onze beentjes gaan steeds vaker de lucht in a la de Dansgarde. De warming-up wordt gedaan in polonaise. We springen af en toe als Padden door de sporthal, kunnen tegelijkertijd alaaf roepen en dat enkele minuten lang. We kunnen vertellen dat is niet niks! Het zorgt namelijk voor behoorlijke spierpijn in je bovenbenen. Geen aanrader om net voor de carnaval te doen, vier dagen hossen zal dan behoorlijk pittig zijn.

Anneke is dan wel een prinses, maar bij een wedstrijd komt ze aanzetten als ma Flodder. oerlelijke Uggs, flodder joggingbroek, gebreide trui, knot op de kop en een peuk in de mond. De prinses zit dan duidelijk heeel diep van binnen. Ondanks dat vertoont ze wel de nodige prinsessentrekjes. Bij uitwedstrijden zit An altijd vooraan in de auto. Vervolgens in de kleedkamer… Bij het uitdelen van de broekjes roept Anneke als hardste bij het broekje XS dat deze van haar is. Ze verwacht dan van ons dat we keer op keer lachen om deze grap. Het omkleden kan daarna beginnen. Een teamgenoot moet zijn krachten al voor de wedstrijd verspillen voor het dichtmaken van de BH van An. Deze wil ze zo strak dichtgetrokken hebben dat er nauwelijks bloed door de borsten stroomt. Dit kan toch niet gezond zijn dokter Boon?

Na de wedstrijd moet ze nu geregeld naar een receptie. Gelukkig heeft ze haar persoonlijke kapster altijd bij zich. Nog geen 10 minuten na de wedstrijd zitten de haren weer in een prinsessenkapsel. We moeten toegeven… ze zier er dan na de wedstrijd met haar prinsessenkapsel, mooie make-up, beeldschone jurk, glinsterend kroontje en cape uit als een prachtige prinses.

We zijn er trots op dat we zo’n geweldige prinses in ons team hebben. Samen gaan we een te gekke carnaval tegemoet. met de Poekies aan de macht wordt het zeker later als half 8.