Heren komen goed weg

Afgelopen zaterdagavond kreeg koploper HVW HS1 laagvlieger Witte Ster HS2 op bezoek. De Wanroijse heren bleven de laatste weken ondanks een mindere periode toch punten pakken. Misschien kwam deze keer wel de positieve ommekeer.

Bij de warming-up werd duidelijk dat er maar 7 Witte Sterren waren afgereisd uit Waspik. De Wanroijse selectie was met 13,5 zo goed als compleet, dus deze numerieke meerderheid bood perspectief. Coach Ton waarschuwde zijn spelers bij aanvang van de wedstrijd voor onderschatting. Iets in zijn jarenlange handbalervaring gaf hem dit voorgevoel. Eenmaal vertrokken werd meteen duidelijk waarop hij doelde, Witte Ster opende de score. Niet lang daarna had HVW de achterstand weer omgebogen naar een 2-1 voorsprong die via 4-2 werd uitgebouwd naar 6-3.

Het leek een wedstrijd te worden als zovelen dit seizoen, echter de 7 Witte Sterren gaven zich niet zomaar gewonnen. Met name hun snelle spelhervatting was erg doeltreffend. Waar HVW nog aan het nagenieten was van hun doelpunt kom de Wanroijse goalie alweer de bal uit zijn net rapen. De 13-13 ruststand deed recht aan de krachtsverhoudingen van dat moment.

Met de gedachte dat de Witte Sterren dit tempo zonder wissels nooit 60 minuten konden volhouden kwam HVW terug uit het kleedlokaal. Het ging inderdaad beter na de rust. Waar HVW doeltreffend bleef miste Witte Ster soms een doelpoging of belandde een onzorgvuldige pass over de zijlijn. Met de tussenstand van 21-16 zag het er halverwege de tweede helft gunstig uit voor de Wanroijse mannen. Niets was echter minder waar. Witte Ster gooide er nog maar eens een schep energie bovenop en trok puntje voor puntje de wedstrijd naar zich toe. Uiteindelijk bleef het steken bij 32-30 en waren de Wanroijse mannen opgelucht dat de wedstrijd was afgelopen.

Het traditionele blaadje bier na elke thuisoverwinning is hopelijk deze keer een kleedlokaaldeur verder afgegeven want die Waspikse mannen hadden het meer verdiend.

Volgende week zaterdag spelen de Wanroijse heren in Eersel tegen Jupiter waarna het twee weekenden kan bijkomen van alle (Carnavals)drukte.