Hans Zwaan ‘weer terug bij zijn cluppie’

Trainer Hans Zwaan is blij weer terug te zijn bij ‘zijn’ cluppie. De club die hij in 2012 leerde kennen en in z’n hart sloot. Hij bracht de heren senioren terug naar prestatief en attractief handbal waarna hij het stokje over gaf en zich aan de dames senioren kant dienstbaar maakte. De in Gennep wonende sportfanaat vertrok in 2015 gedreven door zijn ambities naar Groesbeek Glories om daar het eerste damesteam hogerop te brengen. De tijd in Groesbeek was mooi maar het warme Wanroijse clubgevoel heeft hij altijd gemist.

Hans gaat na de meivakantie aan de slag als opvolger van Frank van der Velden die aan het einde van dit seizoen stopt als trainer coach van de huidige DC2. Deze enthousiaste meiden spelen komend seizoen als DC1 in de hoogste C-jeugdklasse. Op de dinsdagen worden ze getraind door Jurgen en Gerold. De donderdagtrainingen en de coaching neemt Hans voor zijn rekening. Afgelopen donderdag heeft hij kennis gemaakt met de groep die hij omschrijft als enthousiast, leergierig en gedreven. Wat Hans betreft kan de meivakantie niet snel genoeg voorbij zijn. Hij heeft er zin in.