Goede start heren 1 HVW

Op zondag 1 oktober stonden de handbalteams van HVW en Helios/Habo tegenover elkaar in sporthal de Hoepel. Het was een bijzondere wedstrijd voor de thuisploeg, want het was de eerste wedstrijd onder leiding van hun nieuwe hoofd coach Maik.

Vanaf het eerste fluitsignaal was duidelijk dat beide teams er vol voor gingen. Er werd fel verdedigd en aanvallen werden met snelheid uitgevoerd. Keeper Jop van HVW was in topvorm en hield zijn team meerdere malen op de been met mooie reddingen.

Aan de andere kant van het veld liet ook de keeper van Helios/Habo zich gelden en werden er mooie tegenaanvallen opgezet. Toch was het HVW dat met een voorsprong de rust in ging, met een stand van 12-11.

In de tweede helft werd het spel steeds harder en vielen er meer strafworpen. Het was aan HVW te danken dat zij hun hoofd koel wisten te houden en de voorsprong vasthielden. Uiteindelijk bleek de thuisploeg te sterk voor Helios/Habo en haalden zij een mooie overwinning binnen met een eindstand van 27-22.Hoofd coach Maik kan terugkijken op een geslaagde eerste wedstrijd en zijn team heeft laten zien dat ze klaar zijn voor dit seizoen. De volgende tegenstander zal rekening met hen moeten houden.