Gezellige en spannende middag/avond met de jeugdleden

Bijna alle jeugdleden waren zaterdagavond in de kantine bij elkaar gekomen om te kijken naar de EK interland Zweden – Nederland.

Ruim anderhalf uur voor de wedstrijd werd eerst samen gekeken naar de film “het Handbalsprookje – Hoe het afliep”, onder het genot van ranja en broodjes knak.

Na de film volgde er een quiz waarin de handbal- en spelregelkennis op de proef werd gesteld. De meiden en jongens deden hartstikke hun best want het ging ten slotte ook ergens om; de winnaar kreeg het Olympisch wedstrijdtenue van Nycke Groot. Nadat iedereen de vragenlijst had ingeleverd volgde de antwoorden. Intussen werden de antwoordformulieren nagekeken. De trotse winnaar was de 9 jarige Jur Pijnappels. Hem zie je binnenkort schitteren in het Koninklijk blauw met oranje. De 2e en 3e plaatsen kregen nog leuke handbalposters en iedereen kreeg stickers en een sleutelhanger.

Om 18:30 zat iedereen klaar voor de wedstrijd van Oranje. De haperende internetverbinding was snel gefikst waarna iedereen op het puntje van z’n stoel naar de spannende wedstrijd zat te kijken. Nederland speelde een solide wedstrijd waarin ze de Zweedse aanval steeds wisten te stoppen en zelf scoorden ze wel op de juiste momenten. Het bleef ontzettend spannen tot ver in de tweede helft. Twee minuten voor het einde was de Nederlandse voorsprong 4 doelpunten. In de laatste seconde kreeg Zweden nog een strafworp maar dat kon de pret niet meer drukken. Een mooie overwinning in een toernooi waarin je Nederland ziet groeien. Hopelijk zetten onze dames dit door, dan komen ze nog heel ver.