DS1 nemen in allerlaatste seconde de punten mee naar huis

Vandaag (17/1) stond EHV – HVW op het programma. Allereerst moest de sneeuw getrotseerd worden om veilig en wel in Eindhoven te arriveren. We waren er klaar voor om opnieuw 2 punten mee naar huis te nemen. Al tijdens de warming-up ging het echter mis; Inge, die net terug was van vakantie, verzwikte haar enkel. Dit betekende dat we de wedstrijd met 1 wisselspeler moesten beginnen. De start van de wedstrijd verliep dan ook wat moeizaam. Door hard te werken slaagden we er in de stand gelijk te houden, waardoor het halverwege de eerste helft 4-4 stond. Aan het eind van de eerste helft viel ook Dian geblesseerd uit en moesten we zonder wissels verder spelen.  De ruststand was 7-8. Gerold besloot Sjeel in de goal te zetten, zodat onze andere vaste keeper Anne als veldspeler op de bank kon gaan zitten. Zo gingen we de tweede helft in met 1 goal voorsprong. De eerste minuten ging het erg lekker en liepen we uit tot 7-12. Helaas waren enkele schoten op goal te scherp en kwam de bal via de paal bij de tegenstanders in de handen, die er dankbaar gebruik van maakten. Hierdoor raakten we onze voorsprong kwijt en werd het 14-14. De laatste minuten bleef het spannend tot het enkele seconde voor het eindsignaal 16-16 stond. Uiteindelijk wist Helen een 9-meterworp in het doel te gooien, waardoor we in de laatste seconde van de wedstrijd toch nog deze zenuwslopende wedstrijd wisten te winnen. De twee punten zijn weer binnen, waardoor we weer een plaatsje hoger staan op de ranglijst; 7e. Volgende week spelen we weer thuis tegen de speelsters uit Middelburg.