Drielandentoernooi: Nederland – Rusland

Afgelopen weekend speelde de Nationale Dames selectie een sterk bezet drielandentoernooi in de Maaspoort in ‘s-Hertogenbosch en er mocht weer sinds lange tijd publiek bij aanwezig zijn. Het NHV verloote op basis van inschrijving maximaal 1000 kaarten per wedstrijd. Vrijdag speelde wereldkampioen Nederland tegen Olympisch kampioen Rusland. Lente, Jasmijn, Britt, Maud en Theo hadden kaarten weten te bemachtigen en zaten opgetogen op de tribune. Nederland speelde een matige eerste helft en ging met een 17-21 achterstand rusten. Het tweede deel van de tweede helft wist Nederland uiteindelijk de wedstrijd naar zich toe te trekken. In een zinderende slotfase trok Nederland met vijf achtereenvolgende doelpunten van Angela Malestein, Kelly Dulfer, Dione Housheer en Lois Abbingh (2x) de overwinning over de streep. Rusland kreeg in de laatste seconde via een vrije worp nog een kans op de gelijkmaker maar wist die niet te scoren. De eindstand was daarvoor bepaald op 30-29 in het voordeel van Oranje.