De Topper Blauw Wit DS1 vs Bouwcenter Centen DS2

Wedstrijdverslag Blauw Wit DS1 – Bouwcenter Centen DS2 (15 – 16)

Omdat de Sint en zijn pieten zondag naar Wanroij komen, zijn wij dinsdagavond 21 november in Den Bosch om 20.30 uur de strijd aangegaan tegen de koploper.

De thuiswedstrijd ging niet heel best, dus we wisten deze keer wat we konden verwachten, explosief en gretig handbal, dus wij gingen met vechtersmentaliteit naar Den Bosch.

Het was duidelijk dat onze tegenstanders een (stuk) jonger waren, maar wij hadden de ervaring mee. En daar hebben we goed gebruik van gemaakt.

Dian waande zich op een judomat, er werden verschillende ippons geïncasseerd. Af en toe leek het net een rugbywedstrijd, het ging hard tegen hard. Gelukkig piekte Roos op het juiste moment met mooie goals vanuit de hoek. De verdediging stond als een blok, daardoor groeide Bussie in de goal en stopte ze een paar belangrijke 7-meters.

Superfijn dat we twee coaches hadden, die ons goed hebben gestuurd en aangemoedigd. De tijdwaarneming had zelfs last van haar oren door al het gejuich en aanmoediging vanaf de bank.

We hebben van begin tot eind geknokt met z’n alle. Het was spannend tot de laatste minuut!
De ruststand was 9-7 voor Blauw Wit. Na de rust liepen ze zelfs uit tot 12-8. Pas bij 14-15 kwamen we op voorsprong en hebben we tot de laatste seconde alles gegeven om de overwinning uit het vuur te slepen.

We hebben gewonnen met 15-16 en de 2 punten mooi mee naar Wanroij genomen. Nu staan we op een gedeelde 1e plaats in de poule, waarbij wij nog wat meer doelpunten moeten maken om ook bovenaan te komen staan. We spelen een 1,5 competitie, dus we zien Blauw Wit op zondag 4 februari om 10 uur weer in Wanroij om voor een 3e keer de strijd aan te gaan.

Het was fantastisch om te zien hoe iedereen stuk voor stuk alles heeft gegeven, en we geen moment opgegeven hebben!v