DB2 stunt tegen koploper Dynamico

14 november stond Dynamico in Wanroij tegenover HVW en wist het ternauwernood te winnen. Vandaag stonden we in Heesch weer tegenover elkaar. Dynamico DB3 stond met 11 uit 12 gewonnen wedstrijden fier aan de leiding. De tribunes waren goed gevuld met vooral thuispubliek. Wij waren gebrand om vanavond ons beste kunnen te laten zien. Ook Dynamico zag het belang in van deze wedstrijd. Er was zelf een echte bondscheidsrechter opgetrommeld om de wedstijd te leiden. Deze was duidelijk geïnstrueerd om het ons niet makkelijk te maken. Het wedstrijdformulier en de spelerskaartjes werden één voor één onder een vergrootglas gelegd. We hadden op dit gebied niets te verbergen. Iedereen was natuurlijk speelgerechtigd en dus kon de wedstrijd beginnen.

Vanuit een 6-0 verdediging hielden we de ruimtes tussen de verdedigers zo klein mogelijk. Dynamico had ingestudeerde looppatroontjes maar die eindigde vooral bij de cirkel. Wij hielden de deur goed dicht en al snel hadden we een 0 – 2 voorsprong. Omdat de cirkel van Dynamico niet bereikt kon worden probeerde ze het van afstand. Daar had Maud van der Velden geen moeite mee. Ze had elk afstandsschot. Dynamico vond de enige succesvolle route naar een doelpunt via strafworpen. Die werden versierd door een passeerbeweging en het niet op tijd sluiten van de ontstane opening tussen twee verdedigers. Elke aanraking van de aanvaller door een verdediger werd in dat geval gezien als een strafworp. Op zich wel wat voor te zeggen maar dezelfde overtreding aan de andere kant werd afgedaan met een 9 meter. We gingen met een 5 – 8 voorsprong rusten.

De adrenaline gierde door onze kelen. Het thuispubliek was muisstil en keek ook in de tweede helft naar een ontketend HVW. Dynamico kreeg naarmate de tweede helft vorderde door waar bij hun het lek zat en stopte onze aanvallen beter af. Ook hun keepster kreeg meer kijk op onze schoten. Langzaam kropen ze dichterbij. De scheids hielp ook goed mee door met tijdstraffen te grossieren. Vier keer speelden we in ondertal waar Dynamico dat maar één keer overkwam. Twee minuten voor het einde kregen we bij een 11-13 eindelijk onze eerste strafworp. Deze kans op het laatste zetje werd helaas niet benut waarna Dynamico meteen de aansluitingstreffer wist te maken. De wedstrijd duurde net één minuut te lang want in de laatste halve minuut viel ook nog de 13 – 13 gelijkmaker. Dynamico was door het dolle heen dat ze toch nog een punt wisten te halen uit deze wedstrijd. Teleurgesteld maar voldaan en overtuigd van ons eigen kunnen bedankte we de tegenstander, scheidsrechter en publiek en berusten we ons in het feit dat we vandaag iets moois hebben laten zien. Dit smaakt naar meer dus gaan we onze volgende wedstrijd zondag 6 maart thuis tegen Groesbeek weer met dezelfde overtuiging en energie aan de bak. Hopelijk zien we jullie op de tribunes.