Dames 1 zijn niet bang van de koploper en houden punt in eigen huis.

Vandaag (10 jan.) speelden we onze eerste wedstrijd van 2016, tevens de eerste wedstrijd van de tweede helft van de competitie. Doordat we het vorige jaar afsloten met een overwinning op de koploper, stond er nu wederom een wedstrijd tegen de (nieuwe) koploper op het programma: Tachos uit Waalwijk. Waar mening team misschien wat zenuwen krijgt bij het idee tegen de koploper te spelen, ging het bij ons alweer kriebelen om er een lekkere wedstrijd van te maken. Aan het begin van de competitie hadden we de punten weliswaar in Waalwijk laten liggen, maar in de eerste helft van de competitie hadden we ook al twee keer eerder laten zien dat we in staat zijn om de koploper van de nummer 1 positie te stoten. Al met al een wedstrijd die van tevoren zeker nog niet gelopen was.

Tachos startte de wedstrijd sterk, maar gelukkig zorgden we ervoor dat ze niet verder uit konden lopen dan 5-8. We herstelden ons goed en konden de achterstand door een aantal mooie doelpunten omzetten naar een 9-8 voorsprong. Uiteindelijk gingen we met 11-10 de rust in. Het gevoel was dat de wedstrijd nog steeds niet gelopen was en we er de tweede helft opnieuw volop tegenaan moesten.

De tweede helft begon wat moeizaam, maar we konden lange tijd bijblijven: Een achterstand van 1 doelpunt werd steeds weer rechtgetrokken tot een gelijke stand. Na een 15-15 gelijke stand kon Tachos door een aantal break-outs uitlopen tot een 15-17 voorsprong. Even leek het of Tachos de punten mee naar huis ging nemen, maar voor ons was de genadeklap nog niet gevallen: We vochten ons terug tot een 18-17 voorsprong. Tachos had hier een antwoord op en maakte de gelijkmaker: 18-18. In deze spannende fase stonden er nog een paar minuten op de klok. Beide teams wilden graag winnen en de wedstrijd was nog steeds niet gespeeld. Zoals Linda het mooi uitdrukte: “Voor beide teams kon het nog zowel kop als munt worden.” Bij het eindsignaal werd duidelijk dat we met een 18-18 einduitslag de punten zouden delen. Een uitslag waar we erg tevreden mee zijn, zeker omdat we weer hebben laten zien dat we de koploper niet zomaar punten mee naar huis laten nemen.

Met het punt op zak kijken we alweer uit naar onze volgende wedstrijd. Volgende week zondag spelen we uit in Eindhoven tegen EHV. We hopen daar te kunnen laten zien dat we ook een hele mooie pot tegen het team op de laatste positie in onze competitie kunnen neerzetten. Tot dan!