Corona legt opnieuw competitie stil

Bron: NHV 18-12-2021

Op zaterdag 18 december heeft het kabinet opnieuw een persconferentie gehouden over de Corona maatregelen. In de persconferentie is er aangekondigd dat er vanaf zondag 19 december 05:00 uur een lockdown van kracht is. De maatregelen zullen in ieder geval van kracht zijn tot en met vrijdag 14 januari.

Handbalwedstrijden voorlopig afgelast

Voor de handbalsport heeft dit grote gevolgen voor de competitie. Alle geplande wedstrijden in de amateursport mogen vanaf zondag 19 december geen doorgang vinden. Maarten-Jan de Koning, manager Competitie, zegt hierover: “Wij vinden het enorm jammer dat we het laatste speelweekend van 2021 niet kunnen afronden en genoodzaakt zijn om de wedstrijden voor zondag 19 december af te gelasten. De sport heeft een belangrijke functie in de samenleving en wij hopen dan ook dat deze lockdown van korte duur zal zijn.”

Het NHV zal alle geplande wedstrijden z.s.m. noteren als afgelast. Alle wijzigingen en afgelastingen zullen zichtbaar zijn in de HandbalNL App. Wij roepen jullie op om de HandbalNL App goed in de gaten te houden omtrent jouw geplande wedstrijden.

Voor de topcompetities blijft een uitzondering van kracht. De teams in de BENE-League en Eredivisie voor dames en heren mogen blijven trainen en wedstrijden blijven spelen onder de reeds geldende voorwaarden.

Trainingen buiten toegestaan

Alle binnensportlocaties zijn vanaf zondag 19 december gesloten. Buitensportlocaties mogen wel open blijven voor alle leeftijden tussen 05:00 en 17:00 uur. Voor volwassenen vanaf 18 jaar is buiten sporten toegestaan met maximaal 2 personen op 1,5 meter afstand. Kinderen en jongeren tot en met 17 jaar kunnen buiten sporten en onderlinge wedstrijden spelen op de eigen club.

Vervolg handbalseizoen

Het NHV gaat zich komende weken beraden over de gevolgen van de maatregelen op de competitie en het vervolg van het handbalseizoen in 2022. Meer informatie hierover zal t.z.t. via de website kenbaar gemaakt worden.

Via deze weg willen wij iedereen bedanken voor de inzet voor de handbalsport en de verenigingen. Wij hopen dat iedereen gezond blijft en we elkaar in het nieuwe jaar weer zo snel mogelijk op het handbalveld mogen ontmoeten.