Bekerwedstrijd dames 1 groot succes!

Wedstrijdverslag HVW dames 1 – Habo dames 2

Afgelopen woensdag (22-11-2023) stonden we klaar voor deze bekerwedstrijd in Boekel. Helaas kon Imke vanwege persoonlijke omstandigheden niet meedoen, maar we verwelkomden met enthousiasme twee gastspelers: Ise en Roos. Coach Patrick was ook present om ons aan te moedigen.

Onze eerste opdracht was een goede warming-up, zodat iedereen met scherpte aan de wedstrijd kon beginnen. Deze oppepper was na vorige week nodig en de opdracht werd goed uitgevoerd. We waren klaar om de starten met de wedstrijd!

We begonnen sterk: Lente scoorde meteen drie keer. Helaas was onze verdediging wat rommelig en dus liepen we niet direct heel erg uit. Gelukkig bleef de aanval goed lopen. Ebby had er zin in en scoorde de ene na het andere doelpunt. Wanneer we een momentje niet zo gemakkelijk konden scoren, wisten we ons te herpakken en zorgden we voor goede druk die door onze hoekspeelsters goed werd benut. De ruststand was 8-16, in ons voordeel.

Tijdens de rust overlegden we met de coaches en pasten we onze verdediging aan voor een solide tweede helft. We kregen de opdracht om niet te verslappen en te streven naar 30 doelpunten.

De tweede helft stond de verdediging erg goed. Anne, onze keeper, groeide gedurende het spel. De tweede helft heeft Habo nog maar twee keer kunnen scoren. Dat gaf ons een stevige boost. Wij bleven scoren vanaf verschillende posities. Met nog 1 minuut op de klok en een stand van 10-28 was het onzeker of we de 30 doelpunten zouden halen. Anne wilde heel graag dat we de laatste minuut zouden uitspelen, maar Kaat besloot dat de 30 toch haalbaar moest zijn. Met twee mooie treffers van Kaat hebben we dit doel weten te behalen.

Het eindresultaat zorgde voor een geweldige sfeer in het team. Iedereen was blij, niet alleen vanwege de overwinning, maar vooral omdat het een teamprestatie was. Samenwerkend van begin tot eind, van aanval tot verdediging, gaven we alles. En de beloning: nóg een extra wedstrijd in de bekercompetitie!