Bekerstunt zat er net niet in voor dapper HVW

Bron: Gelderlander 15/10

WANROIJ – HVW was dinsdagavond dicht bij een stunt in de eerste voorronde van de nationale beker. De eersteklasser uit Wanroij kon tegen tweededivisionist Rapiditas uit Weert de voorsprong echter niet vasthouden: 17-20.

HVW nam in de eerste helft brutaal de leiding tegen de twee niveaus hoger spelende Limburgers. Mede door uitstekend keeperswerk van Sander van der Leuvert kwam de thuisploeg op 5-1. De keeper pakte een strafbal van Tim Rietjens en hield een aantal harde schoten uit zijn doel.

Nadat Rapiditas terugkwam tot 7-7 – onder meer door goals van Tom Schepens, oud-speler van eredivisieclub Tachos – gaf HVW voor rust nog gas. Door twee goals van uitblinker Patrick Cornelissen leidde de Brabanders na de eerste helft met 10-7.

Het verzet van HVW brokkelde na de pauze langzaam af. Joey Hendriks trok bij 14-15 de stand nog wel gelijk, terwijl Cornelissen twee minuten voor tijd, bij 17-18, nog de paal raakte. Na die laatste kans liepen de gasten weg bij de eersteklasser.

Voor HVW was deelname aan de voorronde van het nationale bekertoernooi een extraatje. De handballers uit Wanroij mochten meedoen omdat ze vorig seizoen voor het eerst in de clubhistorie de Brabantse beker hadden gewonnen.