Battle of the losers DAMES 1

Wedstrijdverslag Bouwcenter Centen DS1 – PSV Handbal DS3 (28-12)

Battle of the losers

En ineens was het al zover, de laatste wedstrijd van seizoen 2022/2023. We mochten nog een maal ballen, dit tegen de dames van PSV uit Eindhoven. De vorige keer wisten we in Eindhoven voor het eerst punten te pakken. Spannend dus!

Zouden we het seizoen af kunnen sluiten met twee punten en daarmee een plekje kunnen stijgen binnen de competitie? Dit zou dan tevens een ‘cadeautje’ voor Gerold zijn. Dit was namelijk de laatste Dames1 wedstrijd die hij zou coachen van ons.

Beide teams begonnen sterk! Echter wisten wij snel meerdere malen tot scoren te komen. De tegenstander had meer moeite om te scoren. Al snel stonden we met 5-1 voor. PSV wist enkele mooie goals van afstand te scoren. Terwijl wij in de aanval vanaf alle posities tot scoren kwamen. Er werd onder andere met goede druk gespeeld, waardoor de hoeken ook meerdere malen mooie kansen kregen.

De voorsprong werd gedurende de eerste helft alleen maar groter. Met en voorsprong van 14-5 gingen we de rust in. Dit moesten toch wel twee punten gaan worden…! Het hoofd koel houden, dat was belangrijk. De wedstrijd was nog niet gespeeld.

Begin tweede helft wist PSV ons vaker van het scoren af te houden. Terwijl zij juist wat meer goals maakte deze fase.

Even leek PSV wat dichter bij te komen en het verschil kleiner te maken.

Gelukkig wisten wij ons te herpakken en kwamen er weer mooie aanvallen/goals tevoorschijn. De verdediging zat weer dicht en het doelpuntensaldo werd steeds groter in een positief voordeel voor ons. Richting het einde van de wedstrijd werd ons vanuit het publiek duidelijk gemaakt dat als we met 13 goals verschil zouden winnen, we niet één maar twee plekken zouden stijgen. Een nieuwe uitdaging die erbij kwam dus!

En daar klonk het eindsignaal, dan eindelijk. Met een verschil van maar liefst 16 doelpunten bleven de punten in Wanroij. 💪🏼 De eindstand was 28-12.

Dankzij deze overduidelijke winst zijn wij gestegen naar de 8ste plek. Dit seizoen was dit voor ons het hoogst haalbaar. Feestend in de kantine sluiten we het laatste competitieweekend af met uiteraard een overwinningsbiertje. 🍺

We willen Gerold, Frank en Patrick bedanken voor het afgelopen seizoen. Iedere week waren er weer leuke trainingen voor ons in elkaar gezet, en in het weekend werd er fanatiek gecoacht. Patrick en Frank blijven volgend seizoen (gelukkig) bij ons. 😁 Gerold gaat zich focussen op de jeugd.

Jullie horen van ons zodra we weer te bewonderen zijn op het veld. 🤾🏻‍♀️

Groetjes Dames1