Clinic train de trainer

6135 ED Sittard
Contact:
Handbalschool Zuid-Limburg - Stichting Limburg Handbal 2.0

Het Team Handbalschool Zuid-Limburg nodigt iedere trainer uit voor de tweede ‘Train de Trainer’- clinic van dit seizoen. Voor het organiseren van deze clinic hebben wij veel inspiratie mogen opdoen vanuit jullie enthousiasme en feedback op de eerste clinic, meldt het persbericht.

De clinic zal plaatsvinden op zaterdag 16 maart.

Het praktijkgedeelte zal worden opgesplitst in twee onderdelen:

1. Onderdeel één heeft als thema samenspel en bewegen zonder bal. De training zal worden verzorgd door Lino Janssen en Kai Feldmann. Beide heren trainen wekelijks de talenten op de Handbalschool en zijn zoals bekend ook actief als speler van Limburg LIONS. Binnen het thema zal er worden gewerkt met B- en C-jeugd spelers, waarbij het samenspel tussen de verschillende posities en het bewegen zonder bal centraal staat.

2. Onderdeel twee zal worden verzorgd door Zoran Kenjic, keeperstrainer van de Handbalschool. Centraal staat het vraagstuk uit de enquête ‘Hoe kan ik mijn keepers trainen tijdens teamtrainingen?’

Tijdens het praktijkgedeelte zal er gebruik worden gemaakt van een demo-groep bestaande uit spelers van de Handbalschool. Aansluitend aan het praktijkgedeelte zullen we ons verplaatsen naar het schoolgebouw voor een Trainerscafé waar gezamenlijk met de trainers van de Handbalschool de training kan worden geëvalueerd.

Mocht u voorafgaand aan de clinic al vragen hebben omtrent deze thema’s, gelieve deze te mailen naar het volgende e-mailadres: http://maurice.canton@hotmail.com

Lino Janssen, docent bij ‘Train de Trainer’

De clinic zal plaatsvinden op onderstaand adres/locatie:

Zaterdag 16 maart 2019

Aanvang: 09:00 uur

Hal: Serviamhal, locatie Havikstraat 1, 6135 ED Sittard

Duur: 2,5 uur

Inschrijven voor deze clinic is mogelijk via onderstaande link:

De ‘Train de trainer’ clinic wordt georganiseerd door Handbalschool Zuid-Limburg in samenwerking met Stichting Limburg Handbal 2.0 en Limburg LIONS.

Team Handbalschool Zuid-Limburg hoopt zaterdag 16 maart velen te mogen begroeten!