Wedstrijdverslag Tremeg HS1 – HVW HS1

Vandaag (6 oktober) stond de uitwedstrijd tegen Tremeg op het programma. Altijd lastig! Onze Koning Ton was erg zenuwachtig, want hij wilde zijn ongeslagen status tegen dit team graag behouden. Tremeg kwam al snel op een voorsprong (6-3). Ze konden dit gelukkig niet vasthouden. Wij hadden verwacht dat Tremeg zich zou aanpassen aan ons aanvallend spel. Door een goede voorbereiding en training hebben wij juist gebruik gemaakt van de verkeerde defensieve keuzes van Tremeg. De eerste helft ging gelijk op. We speelde aanvallend onze systemen goed. Tremeg bleef druk zetten en had een goede omschakeling. Hierdoor kwamen ook zij vaak tot scoren. De rust gingen we in met een stand van 16-17.

Na de rust begonnen we sterk met een goede defensie. De 5-1 dekking van Tremeg werd door ons regelmatig overlopen waardoor we snel uit konden lopen. Daardoor ging Tremeg te snel voor een schot waardoor onze keeper Sander veel ballen kon stoppen. Dit resulteerde weer tot verschillende ‘breaks’. Door deze goede start liepen we uit naar 20-29. We hebben daarna de wedstrijd rustig uit kunnen spelen en daarmee gewonnen met 26-32.

Volgende week zaterdag spelen we thuis om 20.20 uur in De Hoepel tegen Apollo uit Son. We hopen op een volle tribune zodat we er met zijn allen een mooie handbal avond van kunnen maken.

Tot volgende week in de Hoepel,

Groeten van de heren 1