Teamweekend DB1

Afgelopen weekend was het dan eindelijk tijd voor ons teamweekend!

Net zoals normaal hebben we vrijdags getraind in de Hoepel. Na de training werd er voor sommige in een recordtempo gedoucht en werden door de ouders de slaap spullen gebracht.
Waarna het toch echt tijd was om te vertrekken. Ook Ebby zou met ons mee gaan als begeleiding. Dus met fiets en al op naar Mariahoop, want daar was de scouting waar we zouden slapen!!

Toen we er achter kwamen dat we geen wifi hadden, en eigenlijk ook amper bereik sloeg de paniek bij sommige toch even toe, maar ook dat heeft iedereen helemaal overleefd. ?

In de tijd dat wij onze bedden aan het opmaken waren had gerold het kampvuur al aangestoken, waarbij we vervolgens de rest van de avond gezeten hebben.
We begonnen die avond met een teambespreking, waarbij Ebby vertelde dat ook zij ons dit seizoen gaat coachen. En daar zijn wij al B1 natuurlijk super blij mee!!
Na de teambespreking hebben we tot laat gezellig met z’n alle het spel Party en Co gespeeld.

Toen we vervolgens met alle meiden op kamer lagen, hebben we natuurlijk nog was meidenpraat gehad. Maar om 01.45 uur was het dan toch echt tijd om te gaan slapen, de wekker stond immers op 08.00 uur.

Na een goed ontbijt met genoeg worstenbroodjes, vond Gerold het een goed idee om een ochtendwandeling te maken. Ook al vonden wij dat nog niet zo’n goed idee om 9 uur ’s ochtends. Maar toen we eenmaal aan het wandelen waren vond iedereen het toch wel leuk, en het werd natuurlijk alleen maar leuker toen we een klein speeltuintje tegen kwamen en we eventjes het kleine kind konden uithangen.

Na deze ochtendwandeling, was het dan toch bijna tijd om te gaan handballen. Dus daar gingen we op de fiets op naar Maasbracht. We zouden een toernooi spelen, waarbij we 3 wedstrijd zouden spelen. Die waren tegen Vios, Tremeg & LimMid. We wisten dat het zware wedstrijden zouden worden, omdat hun allemaal een maatje groter waren. En wij zijn natuurlijk ook nog maar net de B1.

Helaas hebben we alle 3 de wedstrijden verloren (wij meenden dat we tegen Tremeg gewonnen hadden maar dat die man achter de wedstrijd tafel niet aan het opletten was), maar we hebben er wel veel van geleerd.
Zo hebben we nou gezien dat onze verdediging toch echt nog een stukje feller moet en dat dat ook mag. En zoals we aangeven hadden in de teambespreking moeten we meer gebruik gaan maken van onverwachte wisseltjes etc.

Na onze laatste wedstrijd zijn we weer naar Mariahoop gefietst. Waar onze barbeque chef Gerold toen de barbeque heeft aangestoken terwijl wij aan het douchen waren. Onze barbeque chef heeft die avond dan ook voor een goede barbeque gezorgd.

De rest van de avond zijn er verschillende spelletjes gespeeld. Zo zijn we die avond begonnen met Who’s the dude, wat natuurlijk een paar hilarische momenten heeft opgeleverd. Daarna was het tijd voor verstoppertje, want laat nou net zo zijn dat we de perfecte locatie hadden met aan de ene kant van de scouting een maïsveld en aan de andere kant een stukje bos. Na een aantal goeie rondjes verstoppertje had gerold nog een spelletje bij. Waarbij we zittend rond om het kampvuur soms redelijk diepgaande vragen hebben beantwoord. Met natuurlijk marshmallows om te roosteren. En als laatst ontstond het goede idee om verstoppertje te gaan doen in het donker. En na een aantal rondes kwam Gerold vertellen dat hij het volgende potje wel zou zoeken, wat voor een paar grappige momenten zorgde.

De zondag ochtend zijn we met z’n alle de Dames 1 gaan supporteren want die speelden toen hun toernooi. Ook deden Lente, Jasmijn en Fleur mee bij de dames.

Na de wedstrijden van de dames zijn we weer gezamenlijk terug gegaan naar de scouting in Mariahoop. Helaas was het toen toch echt bijna tijd om naar huis te gaan, dus alle spullen moesten ingepakt worden en er moest opgeruimd worden. Dit was allemaal super snel gebeurd, dus er was nog genoeg tijd over om met meidenpraat te houden terwijl gerold de laatste dingetjes in orde maakte.

Om 15.00 werden we toen toch echt opgehaald en was het tijd om terug naar Wanroij te gaan. Eenmaal terug in Wanroij hebben we als afsluiting van dit super leuke teamweekend met z’n alle een ijsje gegeten bij het Hapje. Wij hebben met z’n alle erg genoten van dit teamweekend!! En hopelijk hebben jullie zo ook een beetje kunnen mee genieten.

Liefs de B1