Oliebollentoernooi zorgt voor sportief einde 2019

Vanaf de oprichting van de vereniging in 1981 organiseert onze club jaarlijks tussen Kerst en Nieuwjaar een gezellig toernooi. Het familie- en vriendentoernooi – zoals het eerst werd genoemd – is intussen omgedoopt tot Oliebollentoernooi. De opzet en ambiance is nog steeds hetzelfde; lekker onder elkaar handballen, meiden en jongens, geoefend en ongeoefend, handballers of actief in andere sporten, het maakt niks uit. Het gaat vooral om de gezelligheid hoewel de strijd nooit helemaal naar de achtergrond kan worden gezet. Het is nu eenmaal onze sportieve aard om te willen scoren en winnen. Iedereen beleefd op z’n eigen manier plezier aan het toernooi. Ook de minder sportief begaafde lieten zich van hun beste kant zien en wisten verrassend mooie acties te maken. Voetballers die eindelijk eens legaal hands konden maken maar wel hun voeten in bedwang moesten houden en ook volleyballers voor wie een bal in het net nu gelukkig goed nieuws was. Of korfballers die gewend zijn om gemengd te spelen maar waar contact niet toegestaan is, konden nu lekker los.

Voor de basisschooljeugd was er eerder afgelopen zaterdag al een oliebollen-scholentoernooi geweest. Bij het 16+ toernooi was dit jaar ook weer een speciale poule voor de leeftijdscategorie 12 tot en met 15 want het past deze ex-basisschooljeugd niet om te wachten tot ze 16 zijn. Ze hadden hun eigen achterban verzameld en gingen met maar liefst 6 teams de strijd met elkaar aan.

Deze winterse activiteit doet het prima om de extra calorieën van de Kerstdagen te verbranden en ook even los te komen van de bank en TV. Na de sportieve inspanning was er in de kantine van de Hoepel ook nog een after party waar DJ Geer zonder moeite de beentjes nog losser kreeg.

Speciaal woord van dank voor de toernooiorganisatie die na alle voorbereidingen van de afgelopen maanden op de dag zelf fulltime in touw zijn geweest om alles in goede banen te leiden inclusief het opruimen.

Het eerstvolgende toernooi is natuurlijk het beachtoernooi maar eind 2020 zijn we er weer als vanouds. Hopelijk zien we jullie dan ook allemaal weer terug.