Nieuwe ‘competitie’ speelwijze F-jeugd

Enkele jaren geleden is door het NHV een nieuwe speelwijze voor de F-jeugd ingevoerd. De speelwijze is aangepast om het spel beter te laten aansluiten bij de leeftijdsgroep.

Spelen in toernooivorm sluit beter aan op de nieuwe speelwijze dan de ‘volwassen’ competitievorm. Tijdens een toernooi kunnen kinderen enorm veel leren, zich snel ontwikkelen en vooral heel veel spelplezier hebben! Teams kunnen op sterkte worden ingedeeld waardoor wedstrijdjes voor iedereen leuk en uitdagend zijn. Per maand wordt er naar de sterkte van de teams gekeken en indien nodig worden teams opnieuw ingedeeld (iets wat in de competitie niet mogelijk is). In een aantal regio’s is hier al zeer succesvol mee gewerkt.

Voor het seizoen 2016-2017 hebben wij voor onze F1 gekozen voor deze minitoernooien, die minimaal twee keer per maand worden georganiseerd en vanuit het NHV gefaciliteerd. De meeste F-jeugd uit de omliggende verenigingen kiezen ook voor deze toernooivorm wat een gunstige uitwerking heeft op de reisafstanden.