Jou ontwikkeling als scheidsrechter

Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière als handbalscheidsrechter?

Wil jij jezelf verder ontwikkelen? Lijkt het jou leuk om wedstrijden in de wedstrijdsport te gaan fluiten? Wil je meer leren over spelregels, communicatie en koppelfluiten? Dan zijn wij op zoek naar jou!

In oktober starten er op 11 locaties door heel Nederland Bondsscheidsrechter 3 opleidingen!

De opleiding bestaat uit 4 cursusavonden waarin jij alles leert om een wedstrijd te fluiten in de wedstrijdsport. Daarnaast zal je praktijkervaring gaan opdoen door het fluiten van wedstrijden bij jou in de omgeving. Tijdens deze bijeenkomsten wordt er zowel stilgestaan bij de theorie als de praktijk. Door het fluiten van wedstrijden en het bijhouden van een blogboek volgen wij jouw ontwikkeling als scheidsrechter en als persoon.
De totale opleiding duurt maximaal 6 maanden en je zit met allemaal enthousiaste scheidsrechters in deze opleiding. De ideale gelegenheid om in korte tijd grote stappen te zetten als scheidsrechter.

Als cursist, en later als bondsscheidsrechter, mag je meetellen voor de leveringsplicht voor jouw vereniging! Dus je draagt ook nog eens een steentje bij aan jouw club. Wil je meer informatie over de opleiding? Kijk dan hier!

Vanuit Wanroij is de cursuslocatie Venlo het meest voor de hand liggend. De 4 cursusavonden zijn dan ’s woensdags 7 en 28 oktober, 18 november en 2 december. Voor de cursuskosten en de praktijkbegeleider zorgt uiteraard HVW.

Heb je al een opleiding tot bondsscheidsrechter gevolgd?

Wij zouden het leuk vinden als je weer in de wedstrijdsport komt fluiten. Kom jij ons team van bondsscheidsrechters versterken? Aanmelden kan hier

Wil je niet meer fluiten in  de wedstrijdsport, maar heb je wel interesse om als rapporteur of begeleider actief te zijn? Stuur ons dan een mail op official@handbal.nl.