Controleer goed je DWF!

Het NHV gebruikt slimme software om elk digitaal wedstrijd formulier (DWF) te controleren. Naast de uitslag en de eventuele tijdstraffen wordt er ook gecontroleerd of alle wedstrijddeelnemers speelgerechtigd zijn.

Spelers die uitkomen in hogere team mogen niet meer terug in een lager team als ze in het hogere team al 10 competitiewedstrijden hebben gespeeld. Doe je dit toch dan volgt er automatisch een boete van €25,- en een 10 – 0 overwinning voor het team dat is benadeeld.

Controleer voor elke wedstrijd je DWF dus goed en zorg dat alleen speelgerechtigde spelers op je teamopgave staan. Bij twijfel altijd contact opnemen met de club want je wil natuurlijk niet een wedstrijd lang knokken om te winnen om vervolgens de punten terug te moeten geven.