Wedstrijdverslag Swift (H) HS3 – Bouwcenter Centen HS1 (27 – 23)

Wat een opwindende eerste wedstrijd van het seizoen voor HVW Wanroij! De teamspirit was voelbaar in de lucht, de geur van nieuwe kansen hing om ons heen en de schijnwerpers waren gericht op onze jongens. Sander, onze keeper met de reflexen van een kat, en Patrick, die volgens sommige geruchten ook kon scoren met zijn ogen dicht, maakten hun glorieuze terugkeer in de wedstrijdselectie. Laat het seizoen maar beginnen!

Onze aanvoerder Wouter had natuurlijk weer de eer om de toss te gooien. Met de flair van een goochelaar die zijn laatste truc uitvoert, koos hij het fluitje in zijn beste hand, maar de munt besloot zich aan de tegenpartij te binden. Wouter keek even verrast alsof hij net een magische truc had gezien die totaal mislukte. “Dat was niet de bedoeling,” mompelde hij, maar zijn enthousiasme was niet te stoppen – hij weet dat de echte magie op het veld moet gebeuren.

De eerste helft begon met de energie van een kopje espresso; we stoven de zaal in en gaven Swift Helmond een flinke veeg uit de pan, met een tussenstand van 12-14 voor HVW. De mannen waren als een goed geoliede machine, met Sander die ballen afvuurde alsof hij bij een schiettent zat.

Maar wat is handbal zonder de nodige spanning? Tot acht minuten voor het einde stonden we zelfs nog met twee punten voor – alles leek in ons voordeel te zijn. De scheidsrechter had ons op dat moment niet kunnen stoppen, al leek de tegenpartij zich ineens om te toveren in een ondoordringbare muur. De bal gebruikte onze spelers als een obstakel course, en we kwamen maar niet meer aan scoren toe.

En terwijl we met ons team de dramatiek beleefden, zat er een scout uit Uden op de tribune. Wat hij dacht toen we eindelijk met moeite tegen de weerstand van Swift in botsingen kwamen, daar kunnen we alleen maar naar gissen. Misschien had hij zijn notitieboekje al aan de kant geschoven, met de woorden: “Volgend seizoen maar even overslaan”.

Uiteindelijk eindigde de wedstrijd met een teleurstellende 27-23 in het voordeel van Swift Helmond. En hoewel de uitslag niet helemaal naar onze wens was, gaan we met opgeheven hoofd verder en zijn we al aan het trainen voor de volgende overwinning.

Kortom, het was een wedstrijd vol verrassingen en een beetje drama. Maar hey, zoals altijd in de sport: de volgende match is wat telt! En wie weet, misschien scoren we dan wel met een paar meer en blijven we de tegenstand te slim af!

Tot de volgende keer, vrienden – vergeet de handbal niet, want het seizoen is nog maar net begonnen!