Wedstrijdverslag DFS Arnhem DB1 – HVW DB1

Vandaag (10 mei) een keertje wat anders. In plaats onze training op dinsdagavond, mochten we op naar Arnhem om tegen de meiden van DFS een inhaalwedstrijd te spelen.

De eerste helft begon niet al te goed. De meiden uit Arnhem wisten meteen verschillende doelpunten achter elkaar te scoren. Terwijl wij pas na 10 minuten onze eerste goal konden scoren, uit een penalty. We stonden dan ook al vrij snel achter met een stand van 8-2. Gelukkig kwamen ook wij inmiddels op gang en wisten we het voor de rust terug te brengen naar een stand van 9-5.

Tijd voor de tweede helft, deze begonnen we sterk. De verdediging stond goed en in tegenstelling tot de eerste helft wisten nu juist wij de eerste doelpunten te maken en was het even stil vanuit DFS. Het doelpunten verschillen wisten we te houden tussen de 3 à 4 goals. Echter kwam Arnhem nog goed op dreef, terwijl bij ons de energie langzaam op raakte. De meiden uit Arnhem wisten nog enkele break-outs te lopen en waren ook steeds eerder weer op onze helft om een snelle aanval op te zetten.

Een wedstrijd om tevreden op te zijn. En al hoewel de eindstand van 21-13 een vertekend beeld geeft van de wedstrijd zijn we met een tevreden gevoel naar huis vertrokken. Aanstaande zaterdagavond spelen we onze laatste wedstrijd in Susteren.

Groetjes de B1