Zinderende finale Brabantse handbalbeker

Aanstaande zondag spelen de heren 1 van Bouwcenter Centen Handbal Vereniging Wanroij de bekerfinale tegen BeDo HS1 uit Beek & Donk.

Deze en alle andere Brabantse bekerfinales worden gespeeld in sporthal De Hoepel in Wanroij. De heren finale start om 18 uur. Het programma begint om 10 uur met de dames B gevolgd door de heren B. Om 13:15 starten de dames A met daarna de heren A. Om 16:30 is de senioren dames finale.

Vorig jaar werd het seizoen afgesloten met het kampioenschap en promotie naar de 1e klasse. Dit jaar hopen de heren de beker in Wanroij te kunnen houden. Het zou de eerste keer in de clubgeschiedenis zijn als deze wordt gewonnen.

Het beloofd een zinderende finale te worden met hoogstaand handbal van twee aan elkaar gewaagde teams. De Wanroijse heren hebben in de competitie al twee keer tegen Bedo gespeeld. Op 3 november wist in Beek & Donk BeDo te winnen met 25 tegen 15. Op 3 februari wisten de Wanroijse heren met 28 tegen 25 de punten in Wanroij te houden.

De heren 1 van BeDo sloten de competitie af op een 6e plaats met 24 punten. HVW eindigde met 32 punten om een mooie 2e plaats. Een plaats die mogelijk nog gevolgen heeft want als in de landelijke divisies een herenteam wegvalt dan maken ze nog kans op promotie naar de hoofdklasse.

De sporthal en kantine zijn open vanaf 9 uur en de dag wordt ongeacht winst of verlies afgesloten met een after-party in de kantine. De 300 zitplaatsen op de tribune zijn ruim voor aanvang van de wedstrijd bezet dus voor wie niet wil blijven staan raden wij aan op tijd naar de sporthal te komen.

Tijdens de dames- en heren senioren wedstrijden is er een loterij met mooie sportprijzen waaronder een gesigneerd shirt van een van onze Oranje internationals.