Wedstrijdverslag HVW DC1 – HABO’95 DC1

Zaterdag 5 januari. 2019 begint voor ons met een ingelaste wedstrijd tegen de C1 meiden van Habo’95 uit Boekel.

Dit team is halverwege de competitie van een hogere klasse teruggeplaatst vanwege het te grote niveauverschil. Een team dus dat haar zelfvertrouwen wil opvijzelen door misschien vandaag wel tegen ons te winnen. Het zijn in ieder geval meiden die net weer een volgende groeispurt hebben doorlopen en allemaal een kop groter en wat forser zijn dan wij.

Aan ons de taak om dat natuurlijk niet te laten gebeuren. Wij zitten juist in een positieve flow. We weten van vorig seizoen nog goed hoe het was om altijd te verliezen en dat hebben we dit seizoen gelukkig achter ons gelaten. We weten nu ook wat winnen is en de overwinningen van de eerste helft van het seizoen smaken naar meer. Vandaag zijn we er dus op gebrand om te winnen en de punten in Wanroij te houden.

De eerste 10 minuten van de eerste helft kregen we nog geen grip op de Boekelse opbouwers. Regelmatig wisten ze het net te raken en we keken aan tegen een kleine achterstand. Gelukkig kregen we bijtijds de zaken onder controle en bogen de achterstand om naar een kleine voorsprong. Mede door het vele balverlies van Habo en de evenzovele break-outs gingen we met een voorsprong rusten.

De tweede helft begon zoals de 1e. Weer wisten de opbouwers van Habo door de verdediging heen te lopen en de achterstand in te lopen. Ook nu weer hadden we na een minuut of 10 de controle terug. De verdediging liep op enkele uitzondering na beter en de break-out-machine kwam weer op toeren. Bij het eindsignaal stond er een mooie 25 – 22 overwinning op het scorebord. Weer een mooie wedstrijd waar we veel hebben geleerd en ons zelfvertrouwen verder is gegroeid.

We bedanken de D1 spelers Britt, Nienke, Amber, Eline en natuurlijk Fleur Daverveld voor hun ondersteuning. Zonder jullie was het vandaag niet gelukt. Volgend weekend spelen we op zondagmiddag de uitwedstrijd tegen Achilles’95 uit Veldhoven en hopen we weer op de D1 ondersteuning te kunnen rekenen.