Wedstrijdverslag HVW DB2 – Bergeijk DB2

Vandaag 1 mei stond de thuiswedstrijd tegen de nummer 2 Bergeijk op het programma. Een wedstrijd die weer spannend zou worden want we spelen beter tegen sterkere tegenstanders. Helaas was Fleur verhinderd maar gelukkig was er vervanging en hadden we ruim voldoende wissels.

Bergeijk mocht beginnen en opende ook de score. Ook wij wisten te scoren en de stand ging redelijk gelijk op. De aanval van Bergeijk wist telkens via de linkeropbouwer buitenom te passeren en zelf te schieten of – als er rugdekking werd gegeven – de bal door te leggen naar de hoek. Het lukte ons in eerste instantie niet dit op te lossen. Ook hun rechterhoek ging vaak door en scoorde met een valworp en een lage stuitbal waar Maud moeite mee had. De ruststand was 9 – 12 in het voordeel van Bergeijk.

De tweede helft begonnen we met wat omzettingen in de verdediging waardoor we de angel uit hun aanval haalden. Onze aanvalsrendement werd wel minder. We wisten nog maar sporadisch het net te vinden. Ook de tweede helft eindigde in het voordeel van Bergeijk die met 12 tegen 17 de overwinning mee naar huis namen. Ondanks ons verlies was het toch een mooie en sportieve wedstrijd.

Volgende week onze laatste uitwedstrijd op zondag 8 mei om 10 uur in Horst tegen Wittenhorst. De zaterdag erop spelen we onze laatste thuiswedstrijd om 17.40 tegen Habo