Ton Wolfs nieuwe hoofdtrainer herenselectie HVW

Ton Wolfs is komend seizoen de nieuwe hoofdtrainer van heren 2e-klasser HVW.

De 48-jarige Ton Wolfs is voor het bestuur de ideale kandidaat om de huidige trainer Hans Zwaan op te volgen. Ton Wolfs heeft een zeer rijk handbalverleden. Zo doorliep hij bij HVW de jeugdopleiding en maakte met de hoofdmacht de gloriedagen en promotie naar de 1e klasse mee. Eerder was hij al jeugdtrainer bij HVW en trainer bij VESPO.

Ton WolfsDe samenwerking is voor beide een logische. “vooral het goede gevoel dat ik over heb gehouden aan de gesprekken met de club en de selectie. De club is in ontwikkeling op allerlei gebied. Ik zie het als een uitdaging om met deze gretige talentvolle jonge selectie aan de slag te gaan, zodat ze verdere stappen kunnen maken in hun ontwikkeling”. Zijn visie op zijn trainerschap en ambities heeft hij meteen aan de groep duidelijk gemaakt. Hij gaat voor het hoogst haalbare en verwacht ook van de hele groep eenzelfde prestatieve inzet en beleving. “Maar ik wil bijvoorbeeld ook dat mijn spelers gaan beseffen dat ze nog veel meer kunnen bereiken. Een stukje mentaliteit veranderen. Spelen om te winnen. Ik ben ervan overtuigd dat HVW op termijn weer naar de 1e klasse kan doorstoten. De jongens willen die stap zelf ook maken. We moeten van iedere ploeg kunnen winnen, maar dat zal niet vanzelf gaan.

Door intensieve trainingsarbeid zal het technisch en tactisch niveau en het spelplezier naar een hoger niveau worden gebracht. Voor de conditionele gesteldheid zal wederom assistent trainer Marjan Wintjes zorgdragen. Daarnaast zal Ton Wolfs als lid van de Technische staf mede richting geven aan en voortborduren op de ingeslagen koers van verzorgd en attractief handbal. Zowel HVW als Ton Wolfs verheugen zich op de meerjarige samenwerking.