HS1 pakken eerste overwinning in de hoofdklasse

In hun tweede wedstrijd deden de HVW Heren 1 wat ze moesten doen; ze speelden solide en gedegen en trokken al in de eerste 20 minuten de wedstrijd naar zich toe. De heren 1 van BEDO die net als HVW naar de hoofdklasse waren gepromoveerd wisten vorige week nog te winnen van Sittardia HS2. Vandaag was de herhaling van de spannende bekerfinale van vorig jaar, althans dat hoopte BEDO. Maar het werd allerminst spannend. Binnen 5 minuten had HVW een voorsprong die tegen de 20e minuut was opgelopen tot 8 doelpunten verschil. Verdedigend werd er door HVW goed opgelet en aangepakt. BEDO had veel moeite om tot een doelpoging te komen. Aanvallend wist de HVW opbouwrij goed te combineren met de hoekspelers en cirkelloper. Er waren veel dweilpauzes want het was achterin bij BEVO nogal lek. Na rust trok de basisopstelling van HVW nog even door maar coach Peter gaf ook de invallers de gelegenheid om zich te bewijzen. BEVO deed nog een uiterste inspanning maar moet in HVW z’n meerdere erkennen. De eindstand 24-17 is een mooie opsteker en een goed resultaat.

Volgende week zaterdagavond spelen de heren 1 van HVW in Roermond tegen de HS1 van LimMid. Helaas weer zonder publiek.