Heren blijven op koers

Vandaag (25/1) stond thuis de wedstrijd tegen middenmoter Aristos uit Best op het programma. De HVW mannen staan 1e met twee punten voorsprong op BeDo en willen dat graag zo houden. Winnen was daarom de opdracht.

Met Jasper nog in de lappenmand was de rest zo goed als fit. Sander was behoorlijk verkouden maar kon toch starten.

De Wanroijse heren begonnen zoals wel vaker deze competitie op hun eigen manier; eerst even kijken wat er vandaag voor tegenstand werd geboden en waar de typische zwakke plekken van de tegenstander zitten. Na een redelijke gelijkopgaande eerste 5 minuten begonnen de HVW heren de druk wat op te voeren en weldra was er een eerste verschil gemaakt. Ook Aristos probeerde uit wat de wedstrijd kon lijden en was vooral op zoek naar wat de scheidsrechter wel of niet toestond. Die gaf daarop prompt antwoord met de nodige tijdstraffen en waarschuwingen. Aan het einde van de eerste helft was het verschil zodanig dat Ton zich niet ongerust hoefde te maken. Zijn spelers werden in de rust gewaarschuwd niet mee te gaan in het spel van de tegenstander en de scheidsrechter ook niet te provoceren.

In de tweede helft ging het gas er weer op en het klassenverschil werd steeds duidelijker. De wissels kwamen voldoende aan bod en de wedstrijd werd geroutineerd naar een ruime 30-23 overwinning gebracht.

Volgende week zondag spelen de heren in Drunen tegen het voorlaatst geplaatste Avanti.