Duidelijke overwinning HS1 kwartfinale bekercompetitie

Vanavond (7 mrt) hebben de Wanroijse Heren 1 laten zien wat ze waard zijn.

Voor de kwartfinalewedstrijd om de bekercompetitie regio Brabant werd geloot tegen de 1e heren van de Sprint uit Deurne. Waar onze heren bovenin de 2e klasse meedoen voor promotie naar de zo fel begeerde 1e klasse speelt de Sprint al in de 1e klasse regio Limburg. Een tegenstander van niveau dus.

De wedstrijd begon aftastend waarbij beide teams zochten naar elkaars sterktes en zwaktes. Na ongeveer 10 minuten begon het echte werk bij een stand van 4-4. HVW kreeg steeds beter grip op het spel van de tegenstander en werkte naar een 10-8 voorsprong in de rust.

Na de theepauze hervatte de heren hun dynamische spel en bouwde de voorsprong uit via 13-9 naar 16-10 halfweg de 2e helft. De Sprint zocht zonder succes naar oplossingen om nog enigszins controle over de wedstrijd te krijgen.

De 2e helft werd naarmate deze vorderde een demonstratie van Wanroijs zelfvertrouwen en koelbloedigheid. Aan de 24-15 einduitslag was niets geflatteerd. Naast de HS1 was het handbal-liefhebbende publiek de grote winnaar van deze avond.

De overige kwartfinales zijn; Saturnus – Tachos (17 mrt), BEDO – Bergeijk (22 mrt) en West-Brabant combinatie – VHC (24 mrt). Als deze kwartfinales zijn gespeeld kan er worden geloot voor de halve finales die worden gespeeld tussen 17 april en 5 mei.

De heren kunnen tot die tijd alle aandacht vestigen op de laatste 4 wedstrijden van de zaalcompetitie. Zondag wacht om 14:30 uur in Wanroij de wedstrijd tegen het Veldhovense Achilles’95. De mannen kunnen – net als de vrouwen – alle steun vanaf de tribunes goed gebruiken.

Voor een uitgebreide fotoreportage kun je vanaf 9 maart terecht op www.tunnis.nl