Zonder vrijwilligers geen sport

Vrijwilligers zijn het kloppend hart van de sportvereniging. Ze zijn onmisbaar, maar worden soms wel gemist. Hoe zorg je ervoor dat jouw vereniging wel altijd genoeg vrijwilligers heeft? Hoe behoud je als vereniging zoveel mogelijk bestaande vrijwilligers en werf je tegelijkertijd ook nieuwe vrijwilligers?

Samen met het Koninklijk Nederlands Korfbalverbond en de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond heeft het Nederlands Handbal Verbond dan ook over dit onderwerp een online magazine samengesteld.

Zo lees je in het magazine dat bij handbalvereniging Heerle vooral jonge mensen in het bestuur zitten, hoe pakken zij dat aan? Je leest ook hoe KVA zonder vrijwilligersbeleid of vrijwilligerscoördinator toch geen vrijwilligerstekort heeft en hoe bij hockeyclub Cartouche een vrijwilligerscoördinator juist succesvol is. In een drieluik hebben we een korfbal-, hockey- en handbalverenigingen naast elkaar gezet en komen drie verschillende aanpakken aan de orde. Verder komen ook handige hulpmiddelen in het magazine aan bod. Klik hier om het magazine openen. Veel leesplezier!