Weer een overwinning Dames 1

Na het verlies van vorige week tegen Camelot, moest er nu toch maar weer eens een keer gewonnen worden. Afgelopen zaterdag stond HMC Raamsdonkveer op het programma. Na een ritje van ongeveer een uur arriveerden we bij Sporthal Oosterheide te Oosterhout. Hier was het nog even wachten voordat de dames zich konden omkleden en klaar maken voor de wedstrijd. Met drie geblesseerden op de bank en twee extra speelsters van dames 2 ging de wedstrijd om 19:15 uur van start. Het begin ging erg moeizaam. Het was even zoeken naar de beste manier om de dames van HMC het scoren te ontnemen en zelf tot scoren te komen. HMC nam een lichte voorsprong richting het einde van de tweede helft. Gelukkig werden er een aantal doelpunten aan onze zijde gescoord waardoor we met een gelijke stand (11-11) de rust in gingen. De tweede helft namen we direct de voorsprong en deze hebben we de hele tweede helft ook niet meer uit handen gegeven. De verdediging stond goed, waardoor HMC moeilijker tot score kwam. De wedstrijd werd beëindigd met een eindscore 19-23! Volgende week staat de wedstrijd tegen de koploper, Handbal Someren, op het programma. Hopelijk kunnen we de punten dan in Wanroij houden.