Wedstrijdverslag Orion/United HS2 – HVW HS1

Zaterdag 8 december zijn we afgereisd naar het verre Rucphen om aan te treden tegen fusieclub Orion R./United Breda 2.

Ondanks de lage klassering van de tegenstander waakten we voor onderschatting, aangezien deze ploeg toch wel aardige resultaten heeft geboekt tegen sterkere tegenstanders. Ook het gemis van drie vaste basisspelers was iets wat in ons achterhoofd zeker meespeelde.

Na de eerste 10 minuten werd echter al duidelijk dat hier een duidelijke overwinning niet mis kon gaan. HVW zette de tegenstander vol onder druk door mooi combinatiespel. De nodige snelle breaks die gelopen werden deden de conditie van Orion in de eerste helft al zeker geen goed. Het was in deze fase dat de afronding helaas enkele keren net niet scherp genoeg was om gelijk al 10 doelpunten uit te lopen. Ruststand 10-16 in het voordeel van HVW.

Na de rust kreeg de meegereisde Roy van der Bolt de kans om zijn debuut te maken in de 1e klasse. Deze kans heeft hij vol gegrepen en na 30 seconden lag zijn eerste bal al bij Orion in het net. De tweede helft hebben de mannen van HVW degelijk uitgespeeld waarbij het een aaneenrijging was van mooie combinaties en snelle breaks. Het laatste kwartier kreeg jeugdkeeper Ruben Mauga nog de kans zich te bewijzen wat hij ook verdienstelijk heeft gedaan.  De eindstand was 19-36 wat voorlopig resulteert in een mooie 5e plaats.

Zondag 16 december volgt thuis de confrontatie met Olympia/DOS’80 uit Oss/Heesch dat een plaatsje hoger staat dan HVW. Een belangrijke pot waarbij we hopen om onze reeks van TWEE (!) jaar ongeslagen thuis voort te zetten en in de top 4 te belanden. Publiek is van harte welkom om ons hierbij te steunen!

Tot zondag 14:15 uur!